Flashback!

Berättade ju att jag hämtade upp en tårta, vilket inte var det lättaste. Glömde att berätta det här:

Innan jag hämtade den fick jag åka massa omvägar för att jag svängde på fel gata. Just nu i Köping så bygger dom om lite var stans och man måste åka andra vägar för att komma fram.
Tillslut så kom jag ut på den vägen som leder till Pis gamla lägenhet och fick en sånda där flashback.

Kom och tänka på hur vi hade varit på nån fest, minns inte riktigt vart men troligen uppe hos Danne. Vi hade beställt 2 pizzor en som vi åt direkt och en som vi tog med oss. Grejen är den att hemvägen gick väl sådär..

Pi
hade brutit foten och var gipsad så hon cyklade, så jag bar pizzan.
Vi bestämde oss för att ringa massa folk under vägen hem, bara för att vara så där riktigt dryga.
Jag går lite i förväg och hör helt plötsligt hut det smäller till, så jag vänder mig om och där ligger Pi med sin cykel och as garvar. Å jag full som jag, är börjar skratta med, samtidigt som jag pratar i telefon, bär pizza och balanserar på höga klackar. Ja och tillslut så ligger ju jag med, för då har jag snubblat på trottoarkanten. Helt galet!

När vi väl kommer hem till Pi, så ringer vi en klasskamrat och mer eller mindre tvingar honom att ha efterfest 4 på morgonen! Han är nykter och vi väcker honom.
Vi drar en liten lögn om att vi redan är på väg så han ska komma och möta oss. Men nej nej vi är så trötta att vi somnar, eller ja först stänger vi av mobilerna så att han inte ska ringa och kolla vart vi är. Vilket vi inte skulle ha gjort!!!

Dagen efter så vaknar vi av att det är någon som står och plingar på dörren helt galen. Så vi flyger upp och öppnar då är det Pis pappa, arg som ett bi!!
Kl är då över 18,00! Så jag slår på min mobil och har typ 100 missade samtal av både mamma och pappa. Så jag ringer upp båda två och får en rejäl utskällning!

Det är nog en kväll, natt, som vi inte kommer att glöma i första taget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0