Jobb, Eskilstuna, Statt!

Ja först så jobbade jag 7-12, då tiden gick så sakta att så jag trodde att jag aldrig skulle få gå hem.
Hade ett informationsmöte om bränderna i Södertälje. Så vi fick veta vilka åtgärder som ska göras om något skulle inträffa.
Sen är det så att vi öppnar kl 9 och efter tio minuter så får jag se att en hel kartong med stora marabou chokladkakor stod tom. Så jag frågade Vickan som satt i kassan om hon hade sålt några, men nej inte en enda. Så då kollade jag lite mer, ja då visar det sig att det är ungefär 3-4 kartonger som saknas. Det är inte första gången, utan i måndags så försvann det 5 kartonger.
Jag fattar verkligen inte vad det är för fel på folk. Puckon!

Jaja, sen kom Emelie med sin mage in, så vi gick och fikade innan det var dags att sätta sig i kassan.
Sen efter jobbet gick jag hem väckte mamma, som jobbat natt, för att åka ner och köpa lunch på Thor Modéns gästgiveri. Efter en välbehövd lunch så åkte vi iväg och storhandlade i Eskilstuna, på världens bästa affär (sorry konsum) Ica Ekängen.
Det blev en hel del.

         
Självskanning, massor av grönsaker och den fulla vagnen när allt var klart.

När vi väl kommit hem och packat upp allt så ringer mormor och ropar på hjälp. Ropar och ropar skriker snarare :) så vi fick åka upp dit och hjälpa henne med pajer som vi ska äta imorn. Väl klar så hem igen och skriver rent mormors brev till Kathrine, mormors brorsdotter.
Hon skriver nämligen klart på Stcikans bok om hans liv. Stickan är mormors bror.

Ja vi åkte även förbi Statt när vi var i Eskilstuna, det såg helt hemskt ut, fy. Men dom har tydligen anhållit någon nu så vi får hoppas på ett slut snart.

          
Ja så här ser Statt numera ut.


Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0