"Jag är ingen leksak!", "Usch en könsbok!"

Ja då var kalaset över.
Herregud! Maximiliam var helt vild. Maximiliam är mitt kusinbarn.
När jag och mamma kom upp så stack dom iväg och köpte lördagsgodis. Sen kommer dom tillbaka efter ett tag och Maximiliam hade b la köpt ett paktet med dextrosol, eller hur det stavas, i alla fall och trycker i sig den på 5 min.
Gissa hur galen den grabben blev sen.
Mina andra kusiner Andreas, Jens och Jonas kom och herregud va dom lekte. Eller ja låtsasbråkade, till slut såg han ut som en tomat i anskitet. Då hade han brottats med alla tre. Men tillslut så blev det väl lite mycket när Andreas lyfter upp honom upp och ner och han skriker -" Jag är ingen leksak!"

Till mat så blev det grillade kycklingfiléer, potatis, strips och sås. Vilket var riktigt gott.
Sen till efterrätt så blev det dom där jordgubbspajerna som jag och mamma vart tvungna att åka och hjälpa mormor med igår.
Så var det ju alla pressenter med, det var lego, skärp och kläder m.m. Sen fick han tre böcker b la en som hette "Raketbajs och snorbobbor" Som handlade om kroppen. Så när han hade öppnat paketet så började vi bläddra i boken och då står det lite om könsorganen hos både tjejer och killar, med tecknade bilder, och det som hör där till. Mens och ja allt. Så Maximiliam skriker ut  -" Usch en könsbok!"
Gissa om vi skrattade. Det var så att den delen hade Annie inte sett var med, så det var ju inte riktigt vad hon hade tänkt sig.

Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på film.

Puss kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0