Man blir så arg!

Idag var det första dagen på jobbet efter semestern, vilket märktes något otroligt. Kom knappt upp ur sängen i morse.
Men dagen gick väldigt fort så det var skönt!

Pia berättade på lunchen att hennes son hade sålt sin cykel till granngrabben. Han hade haft den i 2 dagar sen glömde han kvar den vid motrobåtsklubben.
Sen senare på kvällen så grillade dom tillsammans med grannarna så Pia får syn på killen som snott cykeln, han kommer cyklandes förbi hos dom så Pia upp och ropade efter honom att han skulle stanna och att det var deras. Men icke, killen, som är "känd" här, drar vidare.
Så när jag fick veta det idag så kom jag på att mina kusiner hade bara fått försig en dag, nån månad sen, att dom skulle gå ner i källaren och kolla. Eftersom att vi vet att dom stjäl cyklar stupikvarten. (Dom bor i porten bredvid)
Så jag sa det till henne så när jag kom hem så ringde jag kusinerna och bad dom gå ner och kolla om cykeln fanns där. Å ja dom trodde att det var en av cyklarna som var deras. Men samtidigt fick dom se att deras egna cyklar hade blivit av med hjulen.
Men iaf så Pia kommer dit men det visade att det inte var deras. Så vi står på gården och pratar, då kommer killen som stulit den snabbt åkandes på en cykel. Så kusinerna och en kompis drar iväg och kollar.Kommer tillbaka sen och beskriver lite och det verkar vara den. Men vi vet inte vart han har tagit vägen.
Så vi åker hem, hinner precis hem och då ringer telefonen, då är det en av mina kusiner, så han säger att han som stulit den kommit tillbaka, så min andra kusin och deras kompis sitter ute och kollar den tills jag kommer.
Så då med Pias beskrivning så kan jag ju se att det är den cykeln, men dom har sprejat den blå!!
Jag ringer Pia som kommer igen och efter många om och men så får dom tillbaka den.
Så vi får väl se hur det slutar med det här. Det nämligen en hel del stulna cyklar i den källaren. Dels då mina kusiners cyklar som blivit av med sina hjul.
Så moster ska ringa K imorn och se till så att det blir ett slut på det här nu.

Oj det blev ett långt inlägg, men alltså ja skönt att deras cykel iaf har kommit rätt nu!

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0