Ingen bra dag!

Ja, vart ska jag börja?
Vi tar det i tur och ordning, vaknade kl 08.16 imorse klar vaken, så typiskt när man är ledig! Men efter ett tag så somnade jag igen, eller ja halvsov i drygt en timme.

Sen på förmiddagen så tog jag en snackbar har inte tänkt på vad det är i, men när jag nästan ätit upp hela biter jag i en hasselnöt, som jag är allergisk mot. Men det blev inte så farligt lite svårt att andas men tog medicin så det gick bra. Tur nog så var det nog inte så mycket i.

Har inte haft en tanke på att jag inte skulle tåla hasselnötter men det kom jag ju underfund med när vi var i GBG då jag på frukosten hade i massor av just hasselnötter i filen.

Jaja, strax efter att det hade blivit bättre med andningen så leker jag lite med min katt, sen får jag för mig att jag ska lyfta upp honom, vilket jag inte skulle ha gjort!
Han protesterar då jag ska släppa ner honom då biter han mig i handen!

Då börjar tankarna med stelkramp. Så ringer till sjukvårsupplysningen som har Stängt! Så då blir det att ringa till vårdcentralen. Ja, då får jag först sitta i telefonkö i ca20 min! Sen när dom väl svarar och jag förklarat så vet dom inte riktigt hur länge en sån spruta räcker. Men efter återigen lite väntande så får jag besked att ca 10år ska en vaccination räcka.
Sist jag fick en var -97 så det var dag för en ny.

Så kl. 14.15 fick jag åka ner och ta en ny spruta. Fy, vad ont det gjorde! Men nu är det gjort, vilket är skönt att man vet att man är skyddad nu.
Tycker att man borde kunna få en påminelse att man ska vaccinera om sig!



Så, så här kan det gå när man leker med min katt!
Får väl skylla mig själv eftersom att jag vet att
han inte gillar att blir lyft om inte han vill själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0