Ikea & Tuna Park!

Ojoj vad tiden går, va visst en hel vecka sen sist. Har inte direkt haft nogon lust med att blogga. Men nu ska jag försöka komma igång.

Vad har hänt sen sist då? Det ju massor men jag kan inte ta allt.
Börjar med lördagen, då var vi och firade Rebecca, mitt kusinbarn som fyllde 16. Vilket var jätte roligt, vi satt och spelade Buzz!! Galet kul spel, vann gjorde jag ena gången och tur var nog det ;)

I förrgår så var jag och mormor på Ikea och handlade lite. Hon skulle ha en ny dörrmatta, glas och lite alltmöjligt. Själv så köpte jag en ny badrumsmatta och några skålar.


Den här soffan skulle passa så otroligt bra hemma hos mig, på uteplatsen!

Igår så jobbade jag först 7-13, sen så körde jag mamma till jobbet. Efter det så bar det hemigen för att kasta in en tvätt i maskin, medans den jobbade på så åkte jag hem till Marilyn. Där blev jag ett tag och det var lekar hela tiden som man skulle vara med på :) Men vi tog oss ut och satt i solen och hade det skönt.
Glassbilen kom så Emil och Amanda blev ju hur lyckliga som helst, så en pås med glass blev det.
Medans vi satt ute i solen så "lagade" Emil och Amanda mat till mig, köttbullar och köttfärssås b la.
Tiden går så otroligt fort när det är så fint väder ute, så klockan hann bli fyra och Thomas kom hem. Dom har köpt en fyrhjuling, så både Emil och Amanda skulle åka. Först så vågade inte Emil, men Amanda hon tyckte det var jätte kul.

Efter det så åkte jag hem och tog hand om tvätten, för att sen åka och hämta upp Ingela. Hon ville till Tuna Park och köpa nya kläder tills idag, då dom ska ut. Till slut efter några varv så hittade hon en aprikos tunika och svarta leggings till. Blev jätte snyggt och vårfrächt.
Så hittade hon ett par jätte snygga stövletter på Skopunkten! Dom var riktigt snygga.
Efter vi var klara där så blev det en tur till Ica Ekängen, vilket kunde ha slutat illa. Jag glömde nämligen att stänga av ljusen på bilen, men som tur var så va vi inte inne där så länge. Så allt gick bra.

Sen var det äntligen hemgång. Kom hem tjugo i nio och mamma slutade nio. Så av med Ingela och iväg för att hämta mamma.

Gissa om jag var trött sen somnade i soffan vid tio. Nu har jag varit uppe sen 7. På min lediga dag :(
Jaja, jag hoppas att det blir lika fint väder idag som igår.


Vår! Gula krokusar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0